fredag 6 april 2012

Långfredag 2012

På Långfredagen bar det av mot Uppsala och hem till min faster Bibbi och Uffe. Men också för att träffa min kusin Juristen och hennes kille Fotbollaren en stund. 

När vi kom upp till Uppsala så dukades det upp fika. Kanelbullar, Kardemummabullar, Cashewnötstårta och Cocostoppar. Hemmabakt och Så gott! 

När jag bodde och pluggade i Uppsala spenderade jag många många kvällar hemma hos Bibbi och Uffe, så det känns alltid lite som att komma hem. Det finns så mycket vackert att titta på och att njuta av. Lugnet och stillheten är så härlig. 

Påskpynt och fantastiskt ljus från fönstren. 

Bordet dukat för middag. Tulpanerna är otroligt vackra...

Som sagt, vackert...

Bordsdekoration och dukning. 

Förrätten: Supergod silltårta med sallad och knäckebröd med västerbottenost. Så enkelt men Åh Så Gott!

Huvurätten var ugnsstekt lamm med ugnsrostad potatis, sallad och en fetaoströra. Min faster är helt otrolig på att laga mat och det är alltid supergod mat. Detta var absolut inget undantag!

Efterrätt - lime och marängtårta med passionsfrukt. Så syrligt och så gott! MUMS!

En mysig och så härlig dag kom till ända och Adde, Wilderbeast och jag började röra oss hemåt i natten. God mat, fantastiskt sällskap och en skön stund med familjen som bor så en bit bort. Det är så härligt att träffa släkten när vi har det som vi har/haft det... =)

Tack snälla Bibbi och Uffe för en fantastisk dag!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails